دانلود پاورپوینت بادگیر

شیت بندی لایه باز معماری ، پاورپوینت و سه بعدی اسکچ آپ

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

دانلود پاورپوینت بادگیر :بادگیرها معمولاً برجکهای کوچکی به صورت چهار ضلعی یا چند ضلعهایی منتظمند که ساختار مثلث در آنها به هیچ وجه دیده نمی شود . بادگیر وسیله ای است که هوا را جریان می بخشد. بادگیر بادی را که در فضای بیرون می وزد، مهار و به داخل خانه هدایت می کند. بادگیرها را معمولا متناسب با مصرف و نیاز خانوار طراحی می کردندو مسلما هر چه ابعاد ورودی بیشتر باشد،حجم هوای ورودی هم بیشتر خواهد بود.“پاورپوینت بادگیر ” 52 اسلاید است و حجم آن 20 مگابایت است.

پاورپوینت بادگیر معماری اسلامی
 

پاورپوینت بادگیر معماری اسلامی

عملکرد بادگیر

سیستم کاری بادگیرها به این نحو می باشد که هوای جاری بیرون از خانه را به داخل خود می کشند و با تشت های آبی که درون آنها تعویه شده ، هوا را خنک و سبک می کنند و به داخل خانه هدایت می کنند .
بادگیر از برجکی تقریباً مرتفع تر از جاهای دیگر خانه در روی بام تشکیل شده است بطور معمول بادگیرها بر روی قسمتی از خانه های کویری به نام حوضخانه بنا می شده اند . حوضخانه ایوانی کوچک بوده است که در انتهای اتاقهای تابستانی هر عمارت قرار داشته است. بادگیرها در بالای این حوض قرار دارند ، ولی از طریق منافذی که دارند جریان هوا را به روی آب حوض هدایت می نمایند .
نحوۀ کارکرد بادگیرها به صورت کولرهای آبی امروز می باشد ، به این صورت که باد از منافذ بادگیر به آن وارد شده و به صورت مجمع به روی حوض آب هدایت می شد ، پس از برخورد بر روی آب حوض عمل تبخیر انجام می گرفت . عمل تبخیر عملی است گرماگیر که موجب سرد شدن باد وارد شده از دهانه بادگیر می گردد . سپس باد سرد وارد اتاقهای تابستانی شده و باعث سرد شدن هوای درون اتاقها می گردد .

عوامل تقسیم بندی بادگیر ها از لحاظ معماری:

  • براساس شکل مقطع ستو ن
  • تعداد وانواع دهانه های بادگیر
  • تعداد طبقه ی بادگیر
  • ساختمان داخل ستون

همچنین بادگیرها بر اساس نوع عملکردشان به بادگیری عملکردی ، نمادین و عملکردی – نمادین تقسیم شده اند .
بیشترین تعداد بادگیرها را در دشتهای خشک و سوزان کاشان ، یزد ، جهرم ، طبس ، اروند و کرانه های خلیج فارس می توان مشاهده نمود . در ساخت بادگیرها از توانایی های معماری ایرانی به خوبی بهره گرفته شده است . به گونه ای که بادگیرها علاوه بر آن که اهداف زیست محیطی را برآورده می نمایند ، جزئی از ساختمان ها ، زیبای چشمگیر نیز ایجاد می نمایند .

پاورپوینت های بیشتر در :  پاورپوینت های معماری

برگرفته از آموزواره

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.