دانلود پاورپوینت انسان طبیعت معماری

شیت بندی لایه باز معماری ، پاورپوینت و سه بعدی اسکچ آپ

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

فایل پاورپوینت انسان ، طبیعت ، معماری شامل 12 اسلاید می باشد با فرمت ppt مناسب برای ارائه درس معماری معاصر با حجم 1 مگابایت در یک فایل زیپ فشرده شده است.

دریافت فایل معماری

 

انسان،طبیعت،معماری این ترکیب واژگان نام یک درس در رشته معماری است. دقت در معنی سه واژه فوق بطور مجرد، سه معنی مجزا و منفک را به ذهن متبادر می سازد. اگر ما به عنوان خواننده خود را به عنوان انسانی درگیر با سه واژه فوق بدانیم یا به عبارتی دیگر خود را به جای انسانی در میان سه کلمه فوق قرار دهیم، خواهیم دید که متوجه یک معنا می شویم، آن هم زندگی است؛ زندگیانسانی که در طبیعت برای خود سرپناهی به نام معماری می سازد. پس انسان در روند زندگی مادی با طبیعتو معماری درگیر است.بستر هستی انسان طبیعت است، بستر زندگی روزمره او مسکن ویاساختمان است.

در حال حاضر درصدانسان هایی که فارغ از ساختمان می توانند زندگی کنند بسیار قلیل و درصد آن به نسبت اکثریت هیچ استو بعید به نظر می رسد کسی ادعا کند که ساختمانی فارغ از طبیعت موجود شود.
بنابراین رابطه تنگاتنگ سه واژه فوق در معنی و عملکرد آشکار می شود. در اینجا نقش تفکر حاکم بر انسان است که رابطه بین طبیعت و محیط زیست خود یعنی معماری را تعیین می کند.اگر انسان به طبیعت نگاه معنوی و نگرش حکمی داشته باشد، رفتار خود و ساخته دست خود را در تعامل با حکمت عناصر طبیعی بگونه ای طراحی می کند که با یکدیگر در تقابل و واکنش نباشند


تاثیر فضا و عناصر بصری بر جسم و روح انسان

آدمی پس از آفرینش در محیطی قرار داده شد تا تمام نیازهای مادی و معنویش برآورده شود ، در این میانطبیعت علاوه بر آب و غذا آرامش را برای انسان به ارمغان آورد . طبیعت سبز به دلیل عاری بودن از هر گونهآلودگی صوتی و برخورداری از رنگهای ملایم و صداهای ریتمیک ( صدای آب )  تاثیر بسزایی درآرامش انسان دارد شاید این ویژگی اولین دلیل فرار انسان از محیط آلوده شهری به طبیعت است .

متاسفانه در جامعه امروز مهمترین نیاز های انسان جای خود را به نیاز های جانبی داده اند و کمتر توجهی بدان مبذول میشود .یکی از نیازهای مهم انسان نیاز به آرامش است واز عوامل مهم دستیابی به این مهم استاندارد نمودن محیطیاست که انسان در آن بسر می برد . کلمه استاندارد در هر زمان و مکانی معنای مخصوص به خود را میابد .

دریافت فایل معماری

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.